Miért éri meg adatalapon készítettetni a weboldalt?
A weboldalnak az a célja, hogy konvertáljon. Legyen szó eladásról, lead generálásról, információ terjesztéséről, kell egy meghatározott cél és legalább egy szakember a megrendelő részéről, aki képes a cél köré szabni az elvárásokat. Most felsorolunk néhány hibát, amit elkövethetsz a weboldal tervezése és készíttetése során.
Nem a megfelelő szakember vezényli le a projektet
Sajnos rengetegszer láttuk már, hogy a weboldal készítése során olyan emberek is bele-beleszólhatnak a folyamatba, akiknek abszolút nincs rálátásuk a folyamatra. Az alapjában véve nem gond, ha a megrendelőnél egy webfejlesztésben nem képzett ember dönt a különböző kérdésekről. Nyilván azért fordult webfejlesztő céghez.
A lényeg, hogy a projektek kemény kézzel való levezénylésében legyen tapasztalata és képes legyen szűrni a külső tanácsadóktól származó információkat. Lényegében gyorsan és effektíven tudjon dönteni.
Ugyanis minél több plusz külső információt kapsz, annál inkább elhomályosul a végső cél és a dinamikus, pörgős folyamat helyett egy egy helyben veszteglő, minden apróságon fennakadó döglött projektet kapsz. Minél tovább húzod a folyamatot, annál később kapsz eredményt.
Nem adatalapon döntesz
A legnagyobb bűn, amit egy weboldal készítettetése során elkövethetsz, ha a főnöknek készítteted a weboldalt.
Hangsúlyozom: nem a vásárlóidnak, nem a felhasználóidnak, nem a dolgozóidnak. A főnöknek. Az jó, ha a főnöknek tetszik a weboldal, ő azonban nagy valószínűséggel nem fog több ezer rekordnyi adatot átnyálazni ahhoz, hogy megtalálja a legoptimálisabb lehetőségeket.
A másik legnagyobb hiba, ha a "tervezett célközönségnek" készíted a weboldalt. Van egy elképzelésed arról, hogy kinek fogod árulni a termékeidet, elkészül a weboldal, öntöd rá a marketingköltséget... és mégsem működik.
Fontos, hogy előzetes mérd fel a vevőközönséged paramétereit és készülj fel arra, hogy dinamikusan változtass a stratégiádon. Az alkalmazkodás a legnagyobb előny a modern online közegben.
Hanyagolod az UX-et, de leragadsz a designnál
Az UX, a felhasználói élmény belövése legyen az elsődleges szempont a weboldaladon. Építsd fel a folyamatot, érd el, hogy terméked, céged mellett döntsenek.
Ennek fontos része, hogy engedd el a fél árnyalatnyi és három pixelnyi változtatásokat. A gyors, hatékony, könnyen áttekinthető és egyértelmű célú oldal fog eredményt hozni.
Az agyondesignolt, szép, de funkciójában zavaros és használhatóság szempontjából kényelmetlen oldal viszont nem.