Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Miért éri meg adatalapon készítettetni a weboldalt?

2019.10.16

A weboldalnak az a célja, hogy konvertáljon. Legyen szó eladásról, lead generálásról, információ terjesztéséről, kell egy meghatározott cél és legalább egy szakember a megrendelő részéről, aki képes a cél köré szabni az elvárásokat. Most felsorolunk néhány hibát, amit elkövethetsz a weboldal tervezése és készíttetése során.

 

Nem a megfelelő szakember vezényli le a projektet

Sajnos rengetegszer láttuk már, hogy a weboldal készítése során olyan emberek is bele-beleszólhatnak a folyamatba, akiknek abszolút nincs rálátásuk a folyamatra. Az alapjában véve nem gond, ha a megrendelőnél egy webfejlesztésben nem képzett ember dönt a különböző kérdésekről. Nyilván azért fordult webfejlesztő céghez.

A lényeg, hogy a projektek kemény kézzel való levezénylésében legyen tapasztalata és képes legyen szűrni a külső tanácsadóktól származó információkat. Lényegében gyorsan és effektíven tudjon dönteni.

Ugyanis minél több plusz külső információt kapsz, annál inkább elhomályosul a végső cél és a dinamikus, pörgős folyamat helyett egy egy helyben veszteglő, minden apróságon fennakadó döglött projektet kapsz. Minél tovább húzod a folyamatot, annál később kapsz eredményt.

 

Nem adatalapon döntesz

A legnagyobb bűn, amit egy weboldal készítettetése során elkövethetsz, ha a főnöknek készítteted a weboldalt. 

Hangsúlyozom: nem a vásárlóidnak, nem a felhasználóidnak, nem a dolgozóidnak. A főnöknek. Az jó, ha a főnöknek tetszik a weboldal, ő azonban nagy valószínűséggel nem fog több ezer rekordnyi adatot átnyálazni ahhoz, hogy megtalálja a legoptimálisabb lehetőségeket.

A másik legnagyobb hiba, ha a "tervezett célközönségnek" készíted a weboldalt. Van egy elképzelésed arról, hogy kinek fogod árulni a termékeidet, elkészül a weboldal, öntöd rá a marketingköltséget... és mégsem működik.

Fontos, hogy előzetes mérd fel a vevőközönséged paramétereit és készülj fel arra, hogy dinamikusan változtass a stratégiádon. Az alkalmazkodás a legnagyobb előny a modern online közegben.

 

Hanyagolod az UX-et, de leragadsz a designnál

Az UX, a felhasználói élmény belövése legyen az elsődleges szempont a weboldaladon. Építsd fel a folyamatot, érd el, hogy terméked, céged mellett döntsenek.

Ennek fontos része, hogy engedd el a fél árnyalatnyi és három pixelnyi változtatásokat. A gyors, hatékony, könnyen áttekinthető és egyértelmű célú oldal fog eredményt hozni.

Az agyondesignolt, szép, de funkciójában zavaros és használhatóság szempontjából kényelmetlen oldal viszont nem.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.